zaterdag 25 oktober 2008

Dienstgeheim

- We praten hier vanavond over de bereidw... Kees!
- Ja, ik wil een punt maken.
- Doe het kort, Kees.
- Het is een punt waarover al meerdere keren diverse militairen problemen...
- Hou het kort, zei ik al, Kees.
- Dat is goed, admiraal.
- Generaal.
- Generaal, sorry.
- Hou het verder kort, Kees. Ja?
- Daar zal ik mijn uiterste best voor doen, maar de kwestie is ingew...
- Geen enkele kwestie is ingewikkeld in deze wereld, Kees. Maar ga door. Treed voort, zoals mijn Belgische buren misschien zouden zeggen, nietwaar!
- Jawel, generaal, misschien. Maar! Bent u het er niet mee eens! Dat! Misschien het óvergrote deel van onze troepen!
- Daar geloof ik niks van, Kees. Het overgrote deel van onze troepen wil vechten. Toch? Want je wilt toch, als je een Nederlandse jongen bent, vechten voor een Nederlandse zaak?
- Dan kom ik even bij u, generaal, als dat mag.
- Dat mag.
- Kwunsgahhjjerjjopjuufpra.
- Dat is inderdaad serieus, Kees. We SCHORSEN deze vergadering!

Geen opmerkingen: