zaterdag 19 juli 2008

Goed kiezen

U bent?
Gerard Wolters.
Waarvoor bent u gearresteerd?
Dat moet u me maar vertellen. Waarvoor zit ik hier?
Vragen stel ik.
Ja maar.
Geen geleuter, meneer Wolterink.
Wolters.
Meneer Wolters. En u weet dus niets. Begrijp ik dat goed?
Ja.
Dan zal ik het DNA-portret even laten zien. Gezien?
Ja.
Dat is duidelijk, niet? Meneer Wolters?
Eventueel ja.
Mijn volgende vraag. Waar was u op de avond van de 19de dezer?
Toen was ik thuis.
Nee, meneer Wolters, ik moet de feiten hebben.
Ik was thuis!
En thuis is waar?
Emmeringstraat 34.
Dat adres kennen we, ja. Daar was u niet, op die avond. Dus waar was u.
Ik heb nog even in een kroeg gezeten.
Oh ja, pilsje pilsje. Welke kroeg, meneer Wolters.
Het Hoekje. Vlakbij.
Daar bent u niet geweest op die avond. Hebben we al nagetrokken. Waar was u.
Ik ben nog even met een paar vrienden verderop gegaan.
Welke vrienden?
Bertus van der Wal en Kees Schoonebeek.
Bertus van der Wal, zegt u. Mooi portret. U gaat wel met het mooiste volk ter wereld om, is het niet?
Is toch niets mis mee?
O nee hoor! Niets mis mee. Waar bent u naar toe gegaan, met z’n drieën?
Nou, Bertus en Kees stapten al vrij snel uit de auto.
O. En toen kreeg u die auto?
Ja.
Groot cadeau. FW-65-LS. Ouwe Mercedes.
Ja.
Witte Mercedes, is het niet?
Ja.
En met die Mercedes koos u uiteindelijk dat weggetje. Dat zandpaadje.
Nee!
Jawel. We hebben bewijzen. Bandsporen.

Geen opmerkingen: