donderdag 31 juli 2008

Topconditie

- Meneer Bertels, u bent nu een maand de nieuwe bondscoach. Hoe bevalt het werken met de jongens?
- Moment. Maalderink, denk om je defensie! Dóórdekken, jongen, anders gaat het... Juist, goed gedaan, Maalderink. Hoe bevalt het me? Het bevalt me uitstekend. Ik heb nu de hele selectie voor de internationale wedstrijden bij elkaar, u ziet ze hier allemaal bezig. Stuk voor stuk zijn het getalenteerde jongens, het is een plezier, wat zeg ik, het is een voorrecht met ze te werken.
- Ik las in de krant dat u streeft naar Olympische nominatie, u gaat voor Londen 2012?
- Ja, daar ga ik me voor inzetten. Trouwens, de hele KNTB gaat daarvoor. O, Van der Zee, Van der Zee, Van der Zee... Dat was een klein foutje, is het niet? Goed gespeeld, Rombouts. Kijk, Londen ligt in Engeland en Engeland is in zekere zin de bakermat van onze sport, dus we hebben goede hoop.
- Ik las ook dat u zich vooral richt op de conditie van de spelers.
- Ja, met de techniek en het inzicht is niets mis. Dat kunnen die jongens allemaal, ook internationaal scoren we goed. In Zweden zijn wij Hollanders vorige week nog tweede geworden, dus ga maar na. In Zweden. Lang toernooi. Voor sommigen duurde het te lang, dat zag ik duidelijk. En daar gaan we dus iets aan doen.
- Wat?
- Moment. Heukelmans, je hebt ook een middenveld, gebruik dat dan ook! Wat was uw vraag ook alweer?
- Hoe gaat u werken aan de conditie van uw jongens?
- O ja. Wel, u ziet dat ze allemaal iets op hun nek en schouders hebben. Dat is lood, een kleine dertig kilo lood. Daar trainen we mee. Dag in dag uit, in deze sportzaal, hier in Heiloo. Even in koor, jongens. Heil lood!! Heil lood!! Heil lood!! Speel maar weer door, jongens.
- Grote saamhorigheid ook.
- Grote saamhorigheid ja. Dat moet ook, hè, want we zijn hier niet voor niets bezig. Het Parelmoer-project, zo noemen we het. Parelmoer, zo heet de sporthal.
- Wat zou u tot slot willen zeggen tegen de jongeren. De kinderen. Die later dus ook onder Bertels internationale successen kunnen behalen.
- Ik zou ze willen aanmoedigen door te zeggen: de knikkers komen later wel, het moet je vooral gaan om het spel.

Geen opmerkingen: